måndag 1 december 2008

Chutney + Dijon = sant

Måste bara informera omvärlden om min nya oväntade upptäckt jag gjorde i köket i dag! Skulle göra pastasås med skinka och champinjoner. När jag öppnade kylskåpet för att leta efter något att piffa upp maten med stod det två burkar och glodde på mig. En med dijon-senap och en annan favorit som är mango chutney. Velig och sympatisk som jag är kunde jag inte välja vilken jag skulle ta, och tyckte synd om den som inte blev vald så jag tog helt enkelt både och. Och det var en oväntad, chansartad succé må jag säga!

Nu sitter vi med en kopp te och knaprar på varsin pepparkaka. Har precis tittat på "nya" Beverly Hills, och mot min vilja måste jag tyvärr säga att (än så länge) gillar jag den... Men, så har man ju alltid varit lite svag för den gamla goa "Bevvan".

Inga kommentarer: