torsdag 5 mars 2009

Att ta sig vatten över huvudet

Som jag tidigare skrivit om så har ju min cykel mått lite sisådär den senaste tiden när det gäller att hålla luften. Så i går bestämde jag mig för att ta tag i saken och åtgärda den antagna punkteringen. Kände mig riktigt stolt när jag till slut lyckats lossa alla skruvar och muttrar, vajrar, kedjan och fästen. Ja allt som höll hjulet på plats. Till slut lyckas jag till och med kränga av slangen från hjulet.

Men gissa om jag blev förvånad/irriterad/arg/fundersam/besviken när det inte kommer några luftbubblor under det obligatoriska "vattentestet" för att identifiera läckan! Kan det vara så att jag gjort allt detta i onödan?


Min stackars vapendragare, sedan 12 år tillbaka, på operationsbordet


Här försöker jag laga en punktering själv för första gången, och då kan jag inte ens hitta läckan!
Finns det någon annan anledning till att däcket inte håller tätt? Nu känns det nästan som om man tagit sig vatten över huvudet, för det känns tveksamt om jag lyckas få ihop den stackars cykeln till ursprungsläge igen...

2 kommentarer:

Lalle och Nettan sa...

Det kan inte va så enkelt som att det var själva ventilen som var lös? *funderar*

Familjen Karpe sa...

Hmmm.... inte ifrågasätter väl tant min intelligens? =)