söndag 24 maj 2009

Vilket drama!

Oj oj vilken morgon! Snacka om händelserik start på dagen för oss. Jag spenderade gårdagen + natten till i dag hemma i Olofström hos mamma och pappa, passade på eftersom Johan skulle ha "firmafest" här hemma hos oss i gårkväll. I morse runt halv åtta snåret vaknade jag av att han ringde och sa att Mixie inte kommit hem i går kväll, och fortfarande inte syntes till på morgonen. Han hade gått runt och letat och lockat med matburken, men ingen katt syntes till! Jag hoppade i princip på direkten in i bilen och åkte hem för att leta också. Mamma gjorde mig sällskap och var moraliskt stöd hon med. När vi kommer till vetevägen ser jag att mixies halsband och en massa vit päls ligger på gräsmattan, men ingen katt syns till fortfarande. Då kommer precis Kalle (grannen som bor snett över vägen) och säger att han hör en katt som jamar i Birgittas (grannen rakt över vägen) garage! Vi ringer på och hon öppnar upp garagedörren, och ut lunkar Mixie! Hon fattade nog inte riktigt hur orolig hon gjort oss, utan hon jamar lite och rullar runt några varv och sträcker på sig ute på vägen och traskar över till vår tomt! :-)

Nu i dag har hon mest legat inomhus eller på en stol på altanen, hon håller sig mest nära oss. Så lite omskakad kanske hon är ändå efter en natt i ett kallt och ruggigt garage... Ingen kudde eller filt att sova på, utan ett kallt betonggolv istället!

Så mamma och jag fick en dag tillsammans här istället, så vi har varit ute och gått, handlat lite, planterat lite i landet och nu har pappa kommit hit också för att hämta henne. Så det blev ju en trevlig dag av det!

2 kommentarer:

Carro sa...

Inget ont som inte för något gott med sig... Vilken tur att ni hittade henne. Alltid otäckt när man inte hittar de små liven. Kram Carro

Lalle och Nettan sa...

Nu tycker jag ni börja sacka efter...va hittar ni på med? *fröken nyfiken*