måndag 26 april 2010

Flitens lampa

I dag har flitens lampa lyst hos familjen Karpe! Jag har jobbat i dag, men johan har varit ledig. Eller ledig och ledig, han har jobbat för fullt här hemma! Dagen började med att Mixie väckte mig genom att ge mig en snyting rakt i ansiktet, då var det inte mycket mer att göra än att inse att det var dags att stiga upp. Precis som jag misstänkte i går så skulle jag vara stel och ha allmänt ont från i går, kände mig som en 90-årig reumatisk tant! Sedan körde Johan mig in till stan och det var dags att påbörja första dagen på sista jobbeveckan... Under tiden jag jobbade passade Johan på att fixa sin cykel, köpa färg, måla trädgårdsmöbler och måla de nya brädorna på fasaden. Sen var det dags att hämta oss på jobbet! På hemvägen blev det ett varv inom mataffären, så vi kunde grilla lax till middag! Mums! Vi satt ute på altanen och åt, nu längtar man verkligen till sommaren!

Sen tog vi nästa ryck och fixade iordning i gästrummet/kontoret som snarare har varit förråd under tiden vi renoverat i badrummet och barnrummet. Men nu är där ordning och reda igen!

Så nu är vi välförtjänta av en kväll i soffan innan jag sommnar !

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej!
Tänkte bra meddela er att enligt kinesiska källor så kommer ni få en pojke. Får se om det stämmer =)