lördag 29 maj 2010

Blir nog ingen bebis i förtid...

I morgon är det morsdag. Känns som om vi får vänta tills nästa år med att fira det... Inga tecken på att bebis vill titta ut i förtid. Måndag är ju satt som dagen då det ska hända, och än så länge inte några större tecken på att något kommer hända i förtid... Men nu börjar magen bli otymplig! Omöjligt att hålla en tröja ren i hel dag, av nån anledning verkar magen konstant vara i vägen! Inte finns det mycket kvar att välja på som passar längre heller. Den vardagliga uniformen på Vetevägen består numera av mysbyxor och linne. Vid fina tillfällen (som t.ex. då jag tar mod till mig och åker och handlar) kan jag klämma i mig i ett par mamma-jeans som fortfarande passar.

När vi var på Maxi i dag fick jag den första riktigt sköna kommentaren! En liten pojk, typ tre år, säger förundrat till sin pappa när jag möter dem i gången: "Pappa, hon hade en riktigt stor mage..." Tyvärr lyckades jag aldrig höra pappans svar.

Nu är det Eurovision song contest som gäller här hos oss, men det känns trist att inte Sverige är med! Än så länge är min favorit Beligen, Tom Dice med "Me and my guitar".

Vi får väl se hur kvällen slutar, om jag håller mig vaken hela finalen eller inte.

1 kommentar:

Lalle och Nettan sa...

Gumman va hände med bilder på magen...knäpp nåra innan det är försent. Kram kram :)