tisdag 14 oktober 2008

en helt vanlig tisdag...

...och flitens lampa har lyst lite på vetevägen. Johan har stått för takmålning i tvättstugan, utövat jakt på sin (vår) nya förstärkare och lite tekniska finurliga ihopkopplingar (nu kan jag sitta vid min bärbara dator och skriva ut på skrivaren som står i johans arbetsrum, helt utan någon sladd till skrivaren! Magi? Teknikens framgång? vad vet jag... nöjd är jag i alla fall). Under tiden har jag "roat" mig med att hänga tvätt, sortera och vika om alla handdukar, sängkläder och dukar och skapat ett nytt system i skåpet för det. Me like struktur! =) Förresten... är det någon mer än min kära sambo som tycker jag är konstig för att jag har ett färgsystem på dammtrasor till hushållets olika rum och syften? Nä... tänkte väl det!

Just nu befinner vi oss nog i ett paltkoma, har precis ätit fläskpannkaka som vi slängde ihop innan. Nu börjar det nog bli dags för en kopp eftermiddagskaffe *gäsp* Men johan och jag är nog inte de enda i hushållet som befinner sig i paltkoma för tillfället. Lilla Boom Boom ligger och tar sig en eftermiddagsmys i solen i vardagsrumsfönstret. Förresten! För er som följer vår lilla Mixie i hennes mål att bli katternas nya Anna Skipper har vi glada nyheter! I morse gjorde vi ett tappert besök på vågen, Mixie har gått ner till 4,1 kg kärlek nu =) Fast när jag vägde henne nu i eftermiddags var de 4,2 kg. Men visst är det väl morgonvikten som räknas?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker inte det är konstigt att ha olika färg på olika trasor... det har jag också :) Men så är man lite av ett ordningsfreak också...hehe

Familjen Karpe sa...

Tack för stödet Carro! =)