onsdag 26 augusti 2009

Dag 3, dagen då Anna brände rumpan...

Börjar i samma stuk som dag 2… frukost på balkongen och promenad ner till havet och där befinner jag mig i skrivande stund på en solstol med Winnerbäck i hörlurarna och tittar ut över ett turkost hav med en och en annan windsurfare och vattenskoter i. Nu är det dags att hoppa ner i plurret! Vi fortsätter vår dokumentation senare…

Uppdatering 14.00.... Johan plaskar runt i vågorna med sina simglasögon. I solstolen bredvid mig ligger en man och gör sit ups varvat med benlyft. Varför gör man det i trettiograders värme undrar jag och tar en klunk vatten. Snart dags att bege oss upp till strandserveringen för lite lunch..

Nu är vi på hotellet igen. Kvällen har spenderats inne i Rhodos Stad. Vi beställde en taxi i receptionen och begav oss. Vi åkte till riddarborgen inne i gamla stan. Jättemysigt att strosa runt bland restauranger och butiker men det känns som att det är samma butiker överallt! Lite väskor, kläder, parfymer, souvenirer…

Vi hamnade på en mysig uteservering där vi satt fyra våningar upp och hade utsikt över ett torg. Måste vara jobbigt för kyparna att springa upp och ner med maten i alla trappor bara! Johan åt souvlaki och jag fick en vegetarisk pasta. Efter maten tog vi en taxi tillbaka och tog en drink på hotellet. Nu ligger jag i sängen och ska alldeles strax säga hej till John Blund...

Inga kommentarer: