lördag 14 februari 2009

Då var det alla hjärtans dag igen

Hej o hå! Då var det 14 februari igen. Jaha... vi brukar inte satsa så stort på Alla hjärtans dag, lite konstlat att påpeka att man älskar varandra bara för att det råkar vara en viss dag i kalendern. Vi älskar faktiskt varandra 17 juni, 29 oktober, 15 januari och 2 augusti också... ;o) Men men, vi är inte helt cyniska och bittra här på Vetevägen. Johan hade köpt jättefina tulpaner till mig och i gengäld fick han en mumsig trerättersmiddag.

Centrera

Självklart fick Mixie också lite extra god mat... Förvånade? =)


Och ja, det är väl klart att vi tittade på Melodifestivalen också! Det borde ni som känner mig någorlunda veta att är näst intill heligt för mig! Jag tycker att Måns och Cookie and Beans borde gått till final och Jennifer Brown och Lasse Lindh till 2:a chansen... men men, måns fick jag ju i alla fall med mig till Globen. Angående Petra Mede tycker jag faktiskt hennes insats i dag var mycket bättre än förra veckan. I kväll fick hon helt klart godkänt!

Vi pratade precis med en mycket god vän och bestämde att hon ska komma hit nästa helg och göra oss sällskap i finalen på "på spåret" (jaaaa,,,, johan och jag har varit tillsammans länge och är för gamla för att vara ute på krogen och hänga på fredagskvällarna så vi sitter hemma och pimplar vin istället...) och nästa deltävling av melodofestivalen såklart! Ska bli jättekul!

Nu ska jag återgå till min Absolut Raspberry Blimey

(1 del Absolut Raspberri
2 stänk av Crème de Cassis
2 stänk sockerlag
1 stänk limejuice
4-5 hallon)


Ha en fortsatt trevlig lördagskväll!

1 kommentar:

Lalle och Nettan sa...

Vi körde på samma stuk igår kväll :) Va mummsig den där drinken verka...måste jag testa :)

Jag tyckte att man kunde bytt amy mot c & b helt klart. Men heat var faktiskt bra. :) Ha det bäst vännen. Kram Nettan