söndag 7 februari 2010

lappar och rutor

Sakta men säkert växer det fram, lapptäcket till det lilla knytet i magen. Det ska bli ett överkast till den lilla spjälsängen är tanken. Än så länge har jag kommit ungefär halvvägs storkelsmässigt på det. Fast det allra pilligaste jobbet är avklarat, att sy ihop alla små trekanter till kvadrater... det var liiiite pilligt! Ursprungsplanen var egentligen att de bara skulle vara hälften så små, men när jag klippt ut alla små bitar insåg jag att de var på tok för små för att ens kunna zickzacka och sy ihop. Det hade bara trasslats ihop i maskinen. När alla rutor väl är ihopsydda är tanken att det ska fodras också så det blir lite tjockare. Hur det ska gå till har jag inte någon aning om än, men det märker jag väl längs vägen. Än så länge har jag ju bara testat mig fram, och det verkar fungera ganska bra :-)


2 kommentarer:

Lalle och Nettan sa...

Å så duktig hon är, tror nog lillen/lillan kommer älska det. :) Kramis

Anna sa...

vilket underbart täcke!!!