fredag 14 december 2007

Blog premiär =)


Jaha då ska man försöka sig på detta med blog. Varför inte bara kalla det dagbok på nätet , näää något coolt måste man ju kalla det och då valde man ordet BLOG ... ja ja man kan ju fråga sig varför men alla frågor kan man ju inte ha svar på ...

Jaha vad har då hänt denna dag eller rättare sagt denna veckan ...hmmmmm "tänker" AHHHHHH just det ja vi har skaffat HUS Jipppie snart så slipper man och sitta i en lägenhet med hela 18 grader varmt eller snarare kallt. Det var ju en upplevelse och få skriva på ett sådant kontrakt det tog faktiskt hela 2 timmar innan vi gått igenom alla paragraferna i kontraktet. Jag trodde typ at det skulle ta 5 minuter och en kaffe paus , men man kan ju förstå att det tar lite längre tid när det handlar om så mycket pengar .... ja det ska iallafall bli skönt att äntligen få sitt eget hus *längtar* =) ...


Jaha så var det snart jul denna trevliga tid då alla ska försöka hitta julklappar till allt och alla. Själv tycker jag att jul kan vara fint i sig men att det uppstår en hysteri i alla butiker det är jobbigt. Går man till en H&M butik eller något liknanade så ser man hur kunderna kastar sig på allting som det står rea ... skit i om det kostar mer än vad det kostar i vanliga fall eller om det är fjolårets modell huvudsaken är att det står 3 bokstäver REA då köper folk det .. hmmmm ja ja det är väl så vi är skapta vi människor...


ja ja här kan man ju sitta och skriva länge men nu ska jag nog avsluta detta med att säga att detta har varit en mycket trevlig fredag. När jag kom hem från jobbet så hade min kära sambo " den starkaste lysande stjärnan på himlen" lagat mat. Idag bjöds det på kroketter, vitlök och bearniesås och så toppade vi det med lite kyckling och sallad med diverse grönsaker, en mycket superb ( eller hur det nu stavas) middag. Sen så satt vi och försökte komma på några svar på "på spåret" men det gick ju inte lika bra men några poäng fick vi allt =)

Tack för mig , jag skriver snart igen , ha det bäst tills vi skrivs igen CIAO...

P.s. Jag fråntar mig allt ansvar för särskrivningar och långa meningar och så , bara så att ni vet =) . Bilden är från vår gran förra året snart blir det väl dags och införskaffa en till i år men det är ett annat kapitel i på denna bloggen...

1 kommentar:

Lalle och Nettan sa...

Nice, kul att du blivit av med din blogg-virgin. :) Det var en välldans fin gran ni hade i fjol. Själv får jag ingen i år, Lalle tycker det är onödigt då vi är borta hela julhelgen. Men jag ska nog ha en ändå *enivs*. Man kommer inte riktigt in i julstämmningen förens man har en klädd gran där hemma med en massa klappar inunder. Ha det riktigt gött i helgen även om du måste jobba. Hälsa så gott till tant ajsa att jag saknar henne me. :)

Kram kram