fredag 14 december 2007

Fredagsmys utan Idol?

"Hur ska detta gå?" tänkte jag när jag gick till jobbet i morse. Redan när jag vaknade hade jag nämligen veckans höjdpunkt i åtanke -Fredagens Familjemys! De senaste veckorna har nämligen Familjemyset bestått av god mat, en flaska vin eller några öl kryddat med ett avsnitt av Idol! Men... i kväll skulle vi ju bli tvugna att hitta en ersättare till Idol, och jag får faktiskt säga att det blev "På Spåret" som fick den stora äran. Trots tveksamma förväntningar gick det riktigt bra. Vi har haft en mysig fredagkväll utan Idol. Nu sitter jag i soffan med datorn i knät och lyssnar på Johnny Cash, Johan sitter bredvid med sin laptop på soffbordet. I soffan bredvid ligger Mixie på filten och sover sött. Kvällen levde med andra ord upp till förväntningarna på en alldeles lagom skön och slapp fredagkväll.
























I morgon är det jobb som gäller för Johan och på kvällen ska vi på födelsedagsfest. Jag ska spendera dagen med att ställa fram lite tomtar och lyssna på julmusik. Eventuellt måste jag även se sanningen i vitögat och bege mig ut på stan och leta kläder till nyår... Gaaah!!! Känner jag den här stan rätt så kommer det vara gigantiskt mycket folk i stan och trängas.

Nähä nu är det dags att byta över till julmusik och slå in några juleklapar till minsann tror jag.

Ha en underbar helg allihopa nu.

Kram från oss.

Inga kommentarer: