tisdag 25 mars 2008

För sista gången...

Kan det verkligen vara så? Var det för sista gången jag kånkade vår tvättkorg ful med tvätt upp och ner för de fem våningarna ner till tvättstugan? Kan det vara sista gången vi tvingas ha lägenheten full med tvätt som inte blivit torrt i vårt kära torkrum respektive torktumlare? Ja... jag blir nästan lite nostalgisk när jag tänker på det, men jag tror faktiskt så är fallet!=) Om en vecka är vi husägare och kan med andra ord tvätta precis när vi vill, och bäst av allt är att vi inte behöver springa fem trappor ner och upp, upp och ner, till tvättstugan med en massa blöt tvätt. Blöt tvätt = tung tvätt!

Kvällen här är lugn. Vi har kollat på Äntligen Hemma, ett måste som husägare ;o). Nu ligger vi i varsin soffa och kollar på vår idol Sverker Olofsson. Han har precis har utfört en mycket kreativ test av vattenkokare och jag har precis gjort en empirisk undersökning av vår vattenkokare och konstaterat att den är mycket väl godkänd. Här följer bedömmningen: Den har en en rund "plutt" på plattan, mycket lätt att träffa rätt när man ska sätta ner kannan på plattan med andra ord, den kokar upp vattnet väldigt snabbt och den har en snygg, stilren design. Den slänger Sverker nog inte i papperskorgen i första taget. Det bästa av allt? Det heta vattnet duger alldeles utmärkt till att brygga en kopp te i. Så det så...

Ja ja... nog tjatat om Sverker och vår vattenkokare. I morgon är jag ledig, så då blir det kanske lite bloggat igen. Ska packas och fixas inför flytten. Och så ska jag fika med Sandra. Trevligt trevligt =)

Ha det bra allhopa. Johan hälsar också.

Inga kommentarer: