måndag 17 mars 2008

Vädrets konstiga makter

Har nog aldrig varit med om att vädret kan skifta så mycket på så kort stund! När jag var uppe i morse runt kl halv sju reflekterade jag inte så värst över vad det var för väder utanför fönstret. När klockan närmade sig halv åtta kollar jag ut och tänker ”det verkar ju vara ganska fint väder i dag” och kollar på termometern som visar + fem grader. När jag några minuter senare står redo i hallen för att åka till jobbet hör jag hur regnet helt plötsligt vräker ner och smattrar mot fönserrutorna i vardagsrummet samtidigt som det blivit helt mörkt ute! När jag ytterligare någon minut senare skuttat ner för alla trappor möts jag inte längre av nåt regn när jag kliver ut. Jag möts av snöblandat slaskregn! För att göra mig ännu mera förvirrad innan jag hinner komma till mitt lilla skrivbord på jobbet slår vädret om ytterligare en gång till under min ca 10 min långa bilfärd. Det avslutas med att snö börjar vräka ner! Det var länge sedan vädret ändrade sig så mycket på så kort tid som i dag. Nu skiner solen ut och vattnet glittrar, men för cirka en halvtimme sen kunde man knappt se nåt ut genom fönstrena för snön yrde så! Heeel skumt!

Nu börjar Den Stora Dagen närma sig med, om möjligt, ännu större kliv än tidigare. De sista papperna ska skrivas den 1 april. Nu har vi fått tag på både mäklare, säljare och ”vår” bankdam och hittat en tid som passar. Klockan 13.00 smäller det =). Efter det tar vi nog en tur till ikea när vi ändå är lediga båda två och köper en massa roliga saker att stuva in i huset.

Sitter med min sista fikarast för dagen nu och dagens sista kopp kaffe. Har kommit på att jag nästan aldrig dricker kaffe hemma längre. Blir bara av på de lediga dagarna. När jag jobbar får jag i mig (mer än?) tillräckligt med kaffe!

Återkommer senare med ett inlägg om vår supertrevliga helg i Malmö.

Inga kommentarer: