lördag 22 mars 2008

I natt jag drömde...

Oj va skönt det va att för en gångs skull ha en normal dröm! De senaste veckorna har kantats av den ena sjuka drömmen efter den andra. Det var mycket välkommet att i natt drömma om hur mysigt vårt nya hus kommer bli när vi bara får sätta våra renoverings och inrednings-klor i det! Mycket trevligare än drömmarna om taggtråd och döda hästar som av nån oförklarlig anledning ligger halvt begravna på grusvägar så man måste trampa på dom (barfota dessutom). Helskumt... Men som sagt, i natt drömdes det i stället om vårt hus! Nu närmar det sig! Bara 10 dagar kvar nu =) Det känns som om det bara är tapeter, gardiner och lampor som snurrar i huvudet just nu. Och det känns alldeles underbart! Det som dock känns lite konstigt är att jag fortfarande inte fått nån snilleblixt om hur jag vill ha det i vardagsrummet... alla andra rum är jag helt säker på hur kommer se ut när de är klara! (Om allt går som det ska, och vi är lika händiga som jag räknar med att vi är förstås...) Men det kommer säkert när vi "bott in oss" där ett tag. Det är tur att det inte är det rummet som är i störst behov av renovering, utan vi ska vänta med det ett tag.

I kväll står Johan och Christer för maten hemma. Det ska bli spännande! =) Har ingen aning om vad de hittar på...

1 kommentar:

Lalle och Nettan sa...

Hallå vännen, låter inte bra med de där mardrömmarna. *ryser* Forsätt med de där bra istället. Kanske har något med att du e ledig och kan slappna av lite, om man bortser från allt vad heter renovering. Nu e det ju bara några dagar kvar ... :) Förväntar mig lite bilder sen på hur det ser ut i det nya hemmet. :) Ha en fortsatt GLAD PÅSK. Kram från vännerna i Skåne.

/Nettan